مزایای استفاده از سیستم نگهداری و تعمیرات CMMS

۴.۴/۵ - (۷ امتیاز)

مزایای استفاده از سیستم نگهداری و تعمیرات CMMS

بسیاری از شرکت‌ها به منظور بهینه‌سازی عملیات نگهداری تجهیزات و ردیابی مشکلات موجودی قطعات، و ارزیابی کارآمدی سیستم مدیریت سفارشات، به نرم‌افزارهای نگهداری و تعمیرات متوجه می‌شوند. گرچه این دلایل خوبی برای استفاده از نرم‌افزارهای CMMS هستند، اما کارایی این سیستم به بسیاری از ابعاد دیگر نیز می‌پردازد. از این رو، اعجابی ندارد که در سال ۲۰۲۴، شرکت‌هایی که به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های سیستماتیک CMMS و EAM بودند، به نسبت ۳۷% رشد داشته‌اند. این نشان از اهمیت بیشتری است که شرکت‌ها به بهره‌وری و بهینه‌سازی فرآیندهای نگهداری و تعمیرات خود اختصاص می‌دهند و از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کنند تا عملکرد و عملیات خود را بهبود بخشند.

یک تیم نگهداری و تعمیرات موفق نه تنها باید بر روی حل سریع مشکلات متمرکز شود بلکه اقدامات پیشگیرانه را برای پیش بینی و جلوگیری از خرابی های احتمالی انجام دهد که با استفاده از یک نرم افزار CMMS مناسب تمامی این موارد دست یافتنی خواهد شد.این نرم‌افزارها ابزارهای قدرتمندی را فراهم می‌کنند که به تیم امکان مدیریت اثربخشی، برنامه‌ریزی تعمیرات پیشگیرانه، و رصد دقیق از وضعیت تجهیزات را می‌دهند. با این رویکرد، تیم نگهداری قادر خواهد بود با بهره‌گیری از اطلاعات دقیق و هوش تصمیمی، عملکرد و بهره‌وری را به سطح بالاتری ارتقا دهد و به اثربخشی بیشتر در فرآیند نگهداری و تعمیرات دست یابد.

بررسی‌های جدیدترین نتایج نظرسنجی موسسه ITIC نشان می‌دهد که طبق اعلام ۹۸٪ سازمان‌ها، یک ساعت خرابی و توقف تجهیزات برای آنها بیش از صدهزار دلار هزینه دارد، که این رقم برای برخی از شرکت‌های بزرگ حتی تا پنج میلیون دلار هم افزایش پیدا می‌کند. این نتایج نشان می‌دهند که به حداقل رساندن زمان توقف و خرابی تجهیزات برای سازمان‌ها اهمیت فراوانی دارد، زیرا عدم فعالیت موثر در این زمینه می‌تواند منجر به هزینه‌های قابل توجهی گردد. این موضوع به خصوص برای کمپانی‌های بزرگ، که با حجم بالایی از تجهیزات و فعالیت‌ها سر و کار دارند، اهمیت دوچندان پیدا می‌کند و ناگفته نمانده است که بهره‌وری و بهینه‌سازی در این زمینه می‌تواند به توسعه پایدار و افزایش سودآوری کمک شایانی نماید.

برای اینکه تصویر بهتری از میزان کاربرد و انعطاف پذیری این نرم افزار ارائه شود، لیستی جامع ایجاد شده که توضیح می دهد چرا شرکت ها و موسسات مختلف در هر زمینه ی شغلی و صنعتی، باید از این نرم افزار استفاده کنند تا توانایی های مدیریت نگهداری و تعمیرات آنها بهبود و ارتقا پیداکند. این فهرست شامل چهار بخش کاهش هزینه ها، مدیریت موجودی ها، بهبود گردش کارها و کسب نتایج مفید است.

کاهش هزینه

از آنجا که مدیران نگهداری و تعمیرات همیشه به دنبال راه های بالقوه برای کاهش هزینه عملیات واحد خود هستند، باید گفت استفاده صحیح از CMMS به طرز قابل توجهی هزینه های بهره برداری را در کل بخش نگهداری و تعمیرات کاهش می دهد که این موارد عبارتند از:

  1. کاهش خرابی و از مدار خارج شدن برنامه ریزی نشده تجهیزات

نرم‌افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات با تلفیق و ادغام استراتژی‌های پیش‌بینی‌کننده و پیشگیرانه به صورت اتوماتیک، تأثیر قابل توجهی در بهبود عملکرد بخش‌های مختلف خط تولید دارد. این نرم‌افزار اقدامات لازم را به طور خودکار اجرا کرده و زمان خرابی تجهیزات را به حداقل می‌رساند، همچنین از خاموشی‌های پرهزینه و برنامه‌ریزی نشده در این بخش‌ها جلوگیری می‌نماید. با تسهیل اجرای این استراتژی‌ها، نرم‌افزار بهبودی عمده در کارایی و بهره‌وری خط تولید ایجاد می‌کند، که نه تنها به کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری شرکت‌ها منجر می‌شود، بلکه همچنین باعث افزایش کیفیت تولید و حفظ وضعیت بهینه تجهیزات می‌گردد.

  1. کاهش ساعات اضافه کاری

کاهش تعطیلی‌ها به طور خودکار منجر به کاهش هزینه‌های اضافی می‌شود. زمانی که تجهیزات و دارایی‌های شرکت در وضعیت سلامت و مطلوب قرار دارند، احتمال وقوع هر گونه خرابی و مشکل فنی به شدت کاهش می‌یابد، که این موضوع به معنای حذف ساعات اضافه‌کاری است که در گذشته به تعمیرات و رفع عیوب اختصاص داشت. همچنین، سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات CMMS توانایی ارتباط مؤثرتر و کارآمدتر افراد تیم را تقویت می‌کند، که این به این معناست که فعالیت‌ها به سرعت آغاز می‌شوند و در مهلت‌های تعیین شده به اتمام می‌رسند. این اقدامات بهبودی در بهره‌وری و کارایی عملیات نگهداری و تعمیرات را به همراه دارد.

  1. کاهش زمانِ میانگین برای تعمیرات

سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات (CMMS) به تیم نگهداری و تعمیرات یک مجموعه، امکان دسترسی به تمام اطلاعات مهم درباره مشکلات گذشته و راه‌حل‌های کاربردی (سابقه کار) را فراهم می‌کند تا بتوانند به سرعت بهترین استراتژی را برای حل مشکل موجود پیدا کنند.

این سیستم با ذخیره‌سازی کلیه نسخه‌های الکترونیکی اسناد، از برگه‌های فنی و سوابق تجهیزات گرفته تا نمودارهای عیب‌یابی، امکان دسترسی همیشگی به این اطلاعات را به تیم فراهم می‌کند. این امکان باعث افزایش سرعت در شروع و انجام کارها می‌شود، زیرا تمام اطلاعات مورد نیاز در یک جای متمرکز و قابل دسترس قرار دارند، مانند استفاده طبیعی از تلفن همراه. به این ترتیب، اجرای وظایف به نحوی کارآمدتر و سریعتر انجام می‌شود.

  1. افزایش طول عمر دارایی های شرکت

کاهش میزان خرابی و از رده خارج شدن قطعات، با بهره‌گیری از استراتژی‌های یک نرم‌افزار CMMS مناسب، اثربخشی و عملکرد تجهیزات و دارایی‌های یک شرکت را بهبود خواهد بخشید. این نرم‌افزار با فراهم کردن مدیریت بهینه نگهداری و تعمیرات، به تیم فنی این امکان را می‌دهد تا با استفاده از داده‌ها و اطلاعات به دست آمده، بهترین استراتژی‌ها را برای پیشگیری از خرابی‌ها و تعمیرات اعمال کنند. این اقدامات باعث افزایش طول عمر و بهبود کارایی تجهیزات و دارایی‌ها می‌شوند، که در نهایت به کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری کلان شرکت کمک می‌کنند.

  1. کاهش هزینه تعمیرات

نتیجهٔ تمامی موارد ذکر شده در بالا، به کاهش هزینه‌های تعمیرات منجر می‌شود! سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات (CMMS) با اطمینان از حفظ زمان کاربری بالا و حالت سالمی که دارایی‌ها حفظ می‌کنند، نیاز به تعمیرات اساسی و هزینه‌های نیروی کار را به حداقل می‌رساند و در این راستا به صرفه‌جویی در هزینه‌های متعدد کمک می‌کند. این نرم‌افزار همچنین قادر به شناسایی بهترین روش‌ها و تمرکز بر روی آنهایی که اقتصادی‌تر هستند، می‌باشد. از این طریق، با بهینه‌سازی فرآیندها و اجرای استراتژی‌های پیشگیرانه، هزینه‌های تعمیرات به‌طور قابل توجهی کاهش یافته و بهره‌وری سیستم نگهداری و تعمیرات افزایش یافته، که به شکل چشمگیری به کاهش هزینه‌ها و بهبود عملکرد سازمان کمک می‌کند.

  1. بهبود شرایط تعیین و درخواست بودجه باتوجه به قابل پیش بینی بودن نیازهای سیستم

یکی از ویژگی‌های بسیار مفید CMMS برای کاهش هزینه‌های کلی تعمیر و نگهداری، توانایی پیش‌بینی هزینه‌ها و بهره‌مندی از این اطلاعات برای بهبود بودجه است. این نرم‌افزار با بازبینی تمام هزینه‌های قبلی مربوط به مصالح، منابع، و فعالیت‌های تعمیر، به مدیران بینش کافی برای برآورد دقیق هزینه‌های آینده ارائه می‌دهد. این امکان به مدیران این اجازه را می‌دهد که با اطمینان از تخصیص بهینه منابع، بودجه موثری ایجاد کرده و به کاهش هزینه‌ها و بهبود بهره‌وری فرآیندها دست یابند.

مدیریت موجودی انبار و دارایی ها

  • مدیریت موجودی انبار و دارایی ها، امری چالش برانگیز است. گرچه موجودیِ بیش ازحد خوب نیست اما بدتر از آن، نبود قطعات موردنیاز برای تعمیر دستگاهی است که خرابی آن باعث خاموش شدن کل خط تولید میشود. برقراری این تعادل از قابلیت های مهم نرم افزار نگهداری و تعمیرات CMMS است که در زیر به آنها اشاره می شود:
  1. بهینه کردن تعداد قطعات موردنیاز درانبار یا سفارشات خرید جدید، براساس نیاز بخش نگهداری و تعمیرات

یک برنامه نگهداری و تعمیرات خوب، کمک می­کند تا سطح موجودی قطعات و درخواست های خرید موارد جدید با درنظر گرفتن الگوهای مصرف مواد و تنظیم ترتیب عرضه آنها، بهینه گردد. نکته مفید امکان ایجاد سطح و تعداد برای هر قسمت از تجهیزات است به این صورت که اگر تعداد موارد انتخاب شده در انبار کمتر از آستانه تعیین شده باشد، سیستم به طور خودکار به کاربران اطلاع می دهد تا بتوانند سفارش را به موقع انجام دهند.

  1. به حداقل رساندن خطای انسانی با ردیابی خودکار تجهیزات

کاهش خطای انسانی و به حداقل رساندن اشتباهات با استفاده از ردیابی خودکار تجهیزات، ابزاری حیاتی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا فعالیت‌ها و عملیات خود را بهبود بخشند. این سیستم‌ها امکان پایش و کنترل دقیق بر تجهیزات و فرآیندهای مختلف را فراهم می‌کنند و از مزایای اتوماسیون برای جلوگیری از اشتباهات انسانی بهره می‌برند. با تجهیز تجهیزات به سنسورها و فناوری‌های مختلف، اطلاعات دقیق و به روزی در مورد وضعیت تجهیزات به دست می‌آید. این اطلاعات قابلیت ارائه هشدار در صورت وقوع هر گونه مشکل یا عدم عملکرد بهینه را دارند. این رویکرد نه تنها به کاهش هزینه‌ها و زمان از دست رفته مرتبط با تعمیرات ناپیش‌بینی کمک می‌کند بلکه به افزایش بهره‌وری و کیفیت خدمات نیز اساسی می‌شود.

  1. ارتقا و بهبود مسیر نگهداری و تعمیرات با دسترسی به سابقه کار کامل تجهیزات و بررسی چرخه عمر قطعات

قابلیت مرور جامع سابقه کار همراه با دستورات کاری در تمام چرخه عمر هر قطعه از تجهیزات، به تیم کاری کمک می‌کند تا در مسیر بهینه‌سازی برنامه نگهداری و تعمیرات حرکت کند. این اطلاعات جامع و دقیق که در دسترس قرار می‌گیرد، به تیم این امکان را می‌دهد تا به سوالات بسیار مهم در خصوص وضعیت فعلی و تاریخچه کارکرد تجهیزات پاسخ دهند. با تحلیل این داده‌ها، تصمیم‌گیری بهترین زمان برای نگهداری پیشگیرانه یا تعمیرات را ممکن می‌سازد و این به نوبه خود به افزایش کارایی و عمر مفید تجهیزات منجر می‌شود. این رویکرد به تیم کمک می‌کند تا به صورت کاملاً هدفمند و با بهره‌گیری از اطلاعات به روز، برنامه‌های تعمیراتی را بهبود بخشند و به ارتقاء عملکرد و بهره‌وری کلان سازمان بیانجامد.

  1. بهبود کنترل کیفیت و افزایش بهره­وری با یافتن بهترین شیوه عملکرد در نگهداری و تعمیرات و تبدیل آن به دستورالعمل استاندارد

استفاده از CMMS امکان پیگیری عملکرد عملیات نگهداری و تعمیرات را فراهم می‌کند و به سازمان این امکان را می‌دهد تا شاخص‌های کلیدی مرتبط با این فعالیت‌ها را مانند زمان تعمیرات، هزینه‌ها، و تعداد تعمیرات را مورد ارزیابی قرار دهد. این سیستم اطلاعات جامعی را در اختیار مدیران قرار می‌دهد تا بتوانند تأثیر و کارایی روش‌های مختلف را ارزیابی کرده و تصمیمات بهینه‌سازی بر اساس داده‌های دقیق بگیرند. در مرحله بعد، با تحلیل این اطلاعات، بهترین شیوه‌ها به عنوان یک استاندارد برای بهینه‌سازی گردش کار در آینده مشخص می‌شوند و تصمیمات گام به گام بر اساس تجربیات گذشته اعمال می‌شود. این رویکرد باعث افزایش بهره‌وری و کارایی در فرآیندها می‌شود و به سازمان این امکان را می‌دهد که به بهترین شکل ممکن از منابع و زمان خود استفاده کند.

  1. کاهش احتمال شکست تولید و به حداقل رساندن ضررهای مالی

کاهش احتمال شکست تولید و به حداقل رساندن ضررهای مالی، اهمیت بسیاری در محیط کسب و کار دارد. با بهره‌گیری از سیستم‌ها و استراتژی‌های مناسب، می‌توان فرآیندهای تولید را بهبود بخشید و اطمینان حاصل کرد که خطاها به حداقل ممکن رسیده و کیفیت محصولات حفظ شده است. این عمل به تأمین اطمینان از سوی مشتریان، حفظ اعتبار شرکت و کاهش هزینه‌های مرتبط با بازخوردهای منفی و اصلاحات پس از تولید کمک می‌کند. با اجرای سیستم‌های کنترل کیفیت و پیشگیری از مشکلات در جریان تولید، می‌توان به عنوان یک استراتژی موثر، اثرات منفی احتمالی را به حداقل رساند و عملکرد مالی را بهبود بخشید.

  1. تشخیص سریع و دقیق تر مشکلات با جستجو و دسترسی فوری به اطلاعات مهم

تشخیص سریع و دقیق تر مشکلات با جستجو و دسترسی فوری به اطلاعات مهم تجهیزات، اساسی‌ترین عاملی است که به بهبود عملکرد و کارایی سیستم‌ها و تجهیزات در یک سازمان کمک می‌کند. با ایجاد یک سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات (CMMS) قوی، اطلاعات کلیدی مرتبط با تجهیزات فوراً در دسترس قرار می‌گیرد. این امکان به تیم‌های فنی و نگهداری این اجازه را می‌دهد که به سرعت به وضعیت تجهیزات دسترسی پیدا کنند و هر گونه مشکل یا نقص را تشخیص دهند. با جستجوی دقیق در داده‌ها و اطلاعات ذخیره‌شده در CMMS، امکان تعیین علت مشکلات، برنامه‌ریزی تعمیرات و پیشگیری از تکرار مشکلات فراهم می‌شود. این سیستم از سرعت و کارایی بالایی برخوردار بوده و در نتیجه، به بهبود کارکرد کلی تجهیزات و به حداقل رساندن زمان توقف‌های ناگهانی کمک می‌کند.

  1. کاهش قابل توجه کارهای دستی و به طبع آن هزینه ها با استفاده از فناوری اتصال سفارشات کار، دارایی ها، قطعات یدکی و سفارشات خرید در نرم افزار نگهداری و تعمیرات CMMS

فناوری بارکد به کاربران کمک می‌کند تا سریع و آسان موجودی خود را شناسایی کنند. یک نرم‌افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات که از تکنولوژی بارکد پشتیبانی می‌کند، دارایی‌ها را با کد QR علامت‌گذاری می‌کند و کاربران با اسکن بارکد به تمام داده‌های لازم دسترسی پیدا خواهند کرد. این فرآیند ساده و سریع، امکان مدیریت بهتر موجودی و رصد دقیق تغییرات در وضعیت دارایی‌ها را فراهم می‌کند. با بهره‌مندی از فناوری بارکد در سیستم CMMS، اطلاعات کاملی از جمله تاریخچه تعمیرات، برنامه‌های نگهداری، و وضعیت کنونی دارایی‌ها به صورت فوری در دسترس قرار می‌گیرد. این امکان به کاربران این اطمینان را می‌دهد که هر زمان نیاز به اطلاعات دقیق و به‌روز دارایی‌ها دارند، و این به بهبود کارایی و بهره‌وری فرآیندهای نگهداری و تعمیرات کمک می‌کند.

بهبود گردش کار

  • بهبود گردش کار برای مدیران و بخش نگهداری و تعمیرات با انجام قسمت عمده ای از کارهای کسل کننده و تکراری و سرعت بخشیدن به ارتباط بین تیم تعمیر و نگهداری توسط CMMS با تاکید بر موارد زیر
  1. بهبود ارتباط بین افراد تیم نگهداری و تعمیرات بعد از تعیین اولویت های کاری، دستورکار و موعدهای مقرر توسط مدیران مربوطه
  1. تجمیع تمام داده های لازم مانند سفارشات کاری، برنامه های نگهداری، تاریخچه کار، میزان موجودی انبار و دارایی ها، سلامت دستگاه ها و همه اطلاعات لازم در یک مکان واحد که از هرجایی قابل دسترسی است
  1. همزمان با مدیریت موجودی فعلی، درک بهتری از نیازهای آینده مجموعه با استفاده از نرم افزار نگهداری و تعمیرات CMMS حاصل می گردد.
  1. ردیابی پیشرفت کار از هر کجا و در هر زمان با یک سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات که از چندین دستگاه کامپیوتر و تلفن همراه پشتیبانی می کند

در زمان استفاده از CMMS مدیران و سایر اعضاء تیم محدود به دفتر و میز کارشان نیستند و هرکجا که باشند ازطریق

گوشی، لپ تاپ و تبلت به این برنامه دسترسی خواهند داشت و بهره وری تا حد قابل توجهی بالا خواهد رفت.

  1. امکان ایجاد تغییرات سریع در اولویت ها و دستورکارهای قبلی و اطلاع رسانی به پرسنل برای جایگزینی برنامه ها، زمانی که مشکلی ناگهانی رخ می دهد.

مدیران باید بتوانند که در شرایط خاص به سرعت ارتباط برقرار کنند و دریابند که کدام کار اولویت دارد و چه کسی در بهترین موقعیت برای رسیدگی به آن قرار دارد و این کار نرم افزار CMMS است.

  1. بهبود و تسریع زمان پاسخگویی تیم نگهداری و تعمیرات در رفع مشکلات
  1. حذف کاغذبازی های بی مورد و صرفه جویی در وقت و رفت و آمدهای اداری
  1. بهبود در پاسخگویی به مشکلات به اینصورت که برخلاف زمان کاغذبازی، دیگر درخواستی گم یا فراموش نخواهد شد و مشخص است که هر کاری بر عهده چه کسی خواهدبود.
  1. سهولت بیشتر در برنامه ریزی و اجرای استراتژی های نگهداری پیشگیرانه در CMMS

ویژگی PM Builder در CMMS برای اجرای آسان و بصری برنامه های نگهداری پیشگیرانه ایده آل است. می­توان چک لیست های دقیق PM را با دستورالعمل های گام به گام از قسمت های مورد نیاز، نیروی کار تخمین زده شده و سایر منابع مربوط به شغل در عرض چند دقیقه ایجاد کرد.

  1. اطمینان از ایمنی و طول عمر بیشتر تجهیزات با استفاده از نرم افزاری که مهندسی شده تا سوء عملکردهای عمده را کاهش داده و موارد مشکل ساز را شناسایی کند

این پلت فرم برای جلوگیری از نقص های اساسی، سالم نگه داشتن ماشین آلات و تجهیزات و شناسایی مناطق مشکل دار طراحی شده است تا بلافاصله به آنها رسیدگی شود. هنگامی که تجهیزات از استانداردهای ایمنی برخوردار هستند خطر خرابی های بحران ساز کاهش می یابد و محیط کار ایمن و مطمعن تری ایجاد می شود.

Tracking & Reporting

  • همانند بسیاری دیگر از راه حل های فناوری اطلاعات، هدف اصلی نرم افزار تعمیر و نگهداری، تبدیل داده های موجود به بینش های مفید است که منجر به تصمیم گیری آگاهانه و کسب نتایج بهتر می شود. امکانات پیگیری امور و ارائه گزارشات چیزی است که ضمن کار با CMMS متوجه آن خواهید شد

اولین موردی که هنگام شروع به کار با CMMS جلب توجه می کند، حجم زیاد داده های ردیابی و گزارشات موجود است که امکان بررسی آنها بصورت دستی یا فایل های اکسل بسیار دشوار است. این نرم افزار کمک می کند که به جای حدس زدن “اقدام درست”، بر اساس داده های آماری و بررسی گزارشات سیستماتیک بهترین تصمیم اخذ و اجرا شود.

  1. تعیین میانگین زمان تعمیرات (MTTR) و سنجش عملکردهای گذشته و فعلی

می توان از سیستم CMMS برای محاسبه خودکار متوسط ​​زمان لازم برای تعمیر یا بازیابی از خرابی استفاده کرد. همچنین می توان میانگین زمان تعمیر را در دوره های انتخابی مشاهده و مقایسه کرد که روشی عالی برای سنجش عملکردهای گذشته و حال است.

  1. تعیین میانگین زمان مابین خرابی ها (MTBF) و امکان پیش بینی خرابی بعدی

با CMMS می توان میانگین طول عمر یک قطعه از تجهیزات را برآورد کرد و دانستن اینکه یک گروه خاص از قطعات یا تجهیزات چند وقت یک بار خراب یا از رده خارج می شوند، امکان پیش بینی های لازم را به تیم نگهداری و تعمیرات می دهد.

  1. تعیین روندها و میانگین های نگهداری و تعمیرات با استفاده از داشبورد CMMS که چندین KPI (Key performance indicators شاخص های اصلی عملکرد) را با ردیابی در زمان واقعی ارائه می دهد.

به عنوان مثال ، اگر تیم نگهداری و تعمیرات متوجه شود یک تجهیز خاص چندین بار در سال خراب شده است، بنابراین می داند که برای جلوگیری از پیش آمدن مشکل مشابه در سال آینده باید PM ها را افزایش دهد.

  1. بررسی اینکه هر فرد چه کارهایی انجام داده و چه هزینه ای دربر داشته. درخصوص تیم های نگهداری بزرگتر این موضوع بسیار چالش برانگیز است، بخصوص که از راه دور نیز باشد.

کار با CMMS یعنی داشتن سیستمی که دستورات کار را برای هر تکنسین پیگیری می کند، تشخیص کارکنان کم کار را آسان می کند و به مدیر امکان می دهد اقدامات اصلاحی به موقع انجام دهد. همچنین می تواند ببینید آیا برنامه کاری عادلانه و متعادل است یا خیر تا در صورت لزوم به سرعت وظایف را تغییر داده یا دوباره تعیین کند.

  1. گاهی ضرر نگهداری پیشگیرانه بیشتر از تعمیرات است و صرفه ندارد چون باعث صرف منابع بیشتری می شود که دور از حد مطلوب کارفرما است. استفاده از CMMS به شناخت این موارد کمک می کند.

در حالی که انجام اقدامات پیشگیرانه بسیار مهم است، صرف منابع زیاد برای نگهداری پیشگیرانه بهینه نیست. استفاده از CMMS برای شناسایی ضایعات نگهداری پیشگیرانه یکی دیگر از ابزارهای موجود در اختیار تیم نگهداری و تعمیرات است. داده های عملکرد دارایی به تیم می گوید که یک دستگاه چند بار خراب شده است. اگر تجهیزی هرگز با مشکل روبرو نیست، این احتمال وجود دارد که بیش از حد مراقبت پیشگیرانه انجام شده و لازم است بررسی شود که صرف زمان و هزینه بی مورد، کاهش یابد.

  1. تعیین اینکه کدام تجهیزات بیشترین هزینه را صرف می کنند و چرا؟ و چگونه باید با این موضع مواجهه کرد

رساندن هزینه های تعمیر و نگهداری به حداقل بدون دانستن اینکه کدام دارایی بیشترین هزینه را دارد و چرا غیرممکن است. اینجاست که CMMS وارد عمل می شود و کل هزینه های عملیاتی دارایی را در طول چرخه عمر آن مشخص می کند. ترکیب این اطلاعات با اطلاعات اضافی مانند متوسط ​​هزینه زمان وقفه در ساعت، تشخیص گران ترین دارایی ها و پیدا کردن دلایل آن را آسان تر می کند.

  1. تعیین مکان هایی که بهترین عملکرد را دارند و الگو برداری از تاثیر آنها برای سایر مسیر
  1. با CMMS می توان از رعایت استانداردهای نظارتی دولتی و بین المللی اطمینان حاصل کرد که توام با ایجاد ایمنی محیط کار است.

مشاغل و صنایعی مانند بهداشت، محیط زیست، ایمنی و مواد غذایی فشار مضاعفی را برای ایجاد یک محیط کاری ایمن و قابل اعتماد که استانداردهای مورد نیاز را برآورده می کند، احساس می کنند. با گزارش های دقیق نرم افزار CMMS می توان برای هرگونه بازرسی و حسابرسی آماده بود.

برای دریافت مشاوره رایگان و دموی نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات با ما تماس بگیرید
تلفن : ۳۶۲۶۱۸۶۳ -۰۳۱ داخلی ۲۰ و۲۲

همراه : ۹۴۱۶ ۶۹۴ ۰۹۱۹ و ۹۴۱۴ ۶۹۴ ۰۹۱۹

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *