۳/۵ - (۱ امتیاز)

بهترین نرم افزار CMMS برای صنایع تولیدی

تاثیر وضعیت اقتصادی روی هر صنعت بسیار قابل توجه است. بخش تولید و همچنین صنایع نفت و گاز آماده برای رشد پیوسته هستند، با این حال با چالش‌هایی نظیر ناسازگاری در زنجیره تأمین و نیروی کار محدود روبرو هستند. تحقیقات نشان می دهند که رشد پیوسته به این معنی است که رهبران تولید باید از فناوری های دیجیتال بهره بگیرند و استراتژی هایی برای بهینه سازی فرآیند های خود اتخاذ نمایند.

شما ممکن است به دنبال بهترین نرم افزار CMMS برای صنایع تولیدی برای ساده سازی و افزایش کارایی مدیریت دارایی و نگهداری تجهیزات خود باشید. پیدا کردن سیستم مدیریت نگهداری کامپیوتری مناسب به معنای مرور دقیقی از بازدهی کسب شده از هر ابزار و همچنین کارایی در سازمان شما است.

توجیه هزینه یک سیستم مدیریت نگهداری کامپیوتری (CMMS): ریسک در مقابل ریوارد

در نظر گرفتن هزینه اضافی برای یک ابزار جدید ممکن است باعث تردید شود، حتی اگر مزایای طولانی مدت آن زیاد باشد. هنگام محاسبه هزینه پیاده‌سازی نرم‌افزار طراحی شده برای تولید، مهم است که بازده سرمایه‌گذاری را محاسبه کنید .

اگر اصلی‌ترین دلیلی که شما به دنبال یافتن نرم‌افزار مدیریت نگهداری هستید، افزایش کارایی و انجام کار بیشتر است، مقدار زمانی که تیم شما با استفاده از یک نرم افزار cmms صرفه جویی خواهد کرد را به جای استفاده از اسناد کاغذی یا صفحات اکسل محاسبه کنید.

اگر به دنبال کاهش هزینه‌ها در سازمان خود هستید، در نظر داشته باشید که استخدام یک نفر برای بررسی درخواست‌های نگهداری و تعمیرات به صورت منظم ممکن است نیاز به هزینه های زیادی داشته باشد، در حالی که استفاده از نرم‌افزار مدیریت نگهداری می‌تواند این کار را با ۱۰ درصد از هزینه استخدام پرسنل، بهتر و ارزان‌تر انجام دهد.

در انتخاب نرم‌افزار تولید، مهم است که به شرکت‌هایی با پشتیبانی از تعداد کاربران نامحدود توجه کنید و یک نسخه دمو رایگان را بررسی کنید تا بتوانید برای مدتی آن را امتحان کنید و از این طریق مطمئن شوید که با نیازهای شرکت و سازمان شما همخوانی دارد. همچنین حتما مدل هزینه‌ها را که ممکن است شامل یکبار پرداخت، اشتراک یا هزینه برای هر کاربر باشد، دقیقاً بررسی و ارزیابی کنید.

پیدا کردن ویژگی‌های مناسب

استفاده از نرم‌افزار CMMS در بهبود کارایی سازمان و شرکت شما نقش به‌سزایی دارد و می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های کلی شما شود. در صنایع تولید و حتی در صنایع نفت و گاز، هزینه‌های نگهداری اغلب به دلیل فرسایش معمول تجهیزات، خرابی‌های غیرمنتظره ای ایجاد می نمایید.همچنین درآمد از دست رفته به دلیل عدم نظارت و پیگیری مناسب بر عملکرد دارایی‌ها بسیار بالاست. هر ساعت قطعی غیربرنامه‌ریز در حال حاضر حداقل ۵۰ درصد گرانتر از چند سال قبل برای تولیدکنندگان است. در صنایع نفت و گاز، هزینه هر ساعت قطعی در دو سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است.

نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه

اگر چرخه عمر هر دارایی را به درستی پیگیری نکنید، ممکن است در بدترین زمان ممکن با مشکل یا تجهیزات خراب مواجه شوید. این امر سبب حمل و نقل فوری قطعات، پرداخت اضافی به پرسنل نگهداری و تعمیرات و تجهیزات غیرفعال که تولید را متوقف می‌کنند، می‌شود. CMMS مناسب به شما ابزارهای لازم برای بهبود مدیریت دارایی و برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی نگهداری پیشگیرانه می‌دهد، تا بدانید کی انتظار توقف تجهیزات را داشته باشید و چطور باید برای آن آماده شوید تا هزینه‌ها را کاهش دهید.

بهترین cmms ها شامل ویژگی‌های نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه می‌باشند. این نرم‌افزار بر اساس تخمین‌ها از داده‌های تاریخی، اقدامات به‌موقع را شروع می‌نمایند. با استفاده از آن، قادر خواهید بود برنامه‌ای برای نگهداری اطلاع‌رسانی بر اساس اتوماسیون، مانیتورینگ عملکرد دارایی و بینش‌های واقعی از تسهیلات و مدیریت دارایی‌های خود ایجاد کنید.

انطباق

شرکت‌های تولید انرژی و مواد مصرفی باید به برنامه‌های منظم بازرسی و ارزیابی انطباقی، همچنین رعایت دستورالعمل‌ها و مقررات دولتی پایبند باشند. استفاده از نرم‌افزار CMMS مناسب، به شما این امکان را می‌دهد که یک سیستم سیستماتیک را داشته باشید که در آن می‌توانید اسناد، چک‌لیست‌های انطباقی، اطلاعات شماره ‌سریال و مشخصات هر دارایی را ذخیره و آپلود کنید. این سیستم نگهداری و تعمیرات به جای استفاده از سیستم‌های کاغذی دستی که با خطر از دست دادن یا قدیمی شدن داده‌ها روبه‌رو هستند، امکان نگه‌داشتن و دسترسی فوری به تمام داده‌های انطباقی شما را فراهم می‌کند. با این روش، شما می‌توانید چابک، کارآمد و پاسخگو باشید.

اختصاص سفارش کار

یک نرم‌افزار CMMS با رابط کاربری راحت و ساده، به شما این قابلیت را می‌دهد که نگاهی سریع به فهرست وظایف فعلی و تکمیل شده خود داشته باشید. قابلیت فوق این امکان را به شما می‌دهد که افراد وظایف کاری خود را به صورت دیجیتال ارسال کنند، آن‌ها را اختصاص دهند، کارها را تنظیم و تغییر دهند، یادداشت‌ها و پیوست‌ها را بخوانند و یادآورها و اعلان‌های فوری را ارسال کنند، البته همه این کارها از طریق یک پلتفرم واحد انجام می شود. با این نرم‌افزار، تیم شما دقیقاً خواهد دانست که چه کاری باید در چه زمانی انجام شود و شما می‌توانید اطلاعات به‌روز هر گام را از پلتفرم انتخابی خود دریافت کنید.

اپلیکیشن موبایل

در صنعت تولید، کارکنان شما ممکن است در تمامی زمینه‌های مختلف کسب و کار شما فعالیت کنند، از کارخانه تا جاده و از حوزه مشتریان تا خارج از سازمان و شرکت. یافتن یک نرم‌افزار CMMS که شامل یک برنامه تلفن همراه است، به تمامی نیروی کار شما این امکان را می‌دهد که به تمامی اطلاعات دسترسی پیدا کنند، بدون اینکه اهمیت داشته باشد که در کجا هستند. به عنوان مثال، اگر یک پرسنل در کارخانه یا خط تولید با یک مشکل مانند اندازه غلط مواجه شود، می‌توانند این مشکل را از طریق برنامه تلفن همراه به صورت آنلاین ثبت کنند. در کارخانه، ناظر شما قادر خواهد بود وضعیت، اولویت و وظایف مرتبط با دستورات کاری داخلی، آزمون‌ها و سایر نگهداری‌های در حال انجام را مشاهده کند.

به راحتی استفاده نمایید

بعد از تعیین نیازهای خاص CMMS برای شرکت خود به لحاظ عملیاتی، با ذینفعان خود در مورد نیازهای کاربری خود بحث کنید. اعضای کلیدی تیم را شناسایی کنید که از این نرم‌افزار استفاده خواهند کرد و موافقت آن‌ها را با راه‌حل‌های خاصی که در زمان استفاده آزمایشی از نرم افزار ارائه می‌کنید، بگیرید.

سطح پذیرش و انجام آموزش مورد نیاز برای آموزش تیم شما با نرم‌افزار CMMS را در نظر بگیرید. به دنبال ارائه‌دهندگان با پشتیبانی مشتری مناسب از روز اول تا استفاده  عملیاتی روزانه از نرم‌افزار باشید. شهرت و سوابق ارائه‌دهندگان نرم‌افزار CMMS را در فهرست خود بررسی کنید و عواملی مانند سال‌های فعالیت، تعداد مشتریان و رضایت مشتری را در نظر بگیرید. مراقب شرکت‌هایی که نظرات آنها به راحتی در دسترس نیستند  یا کسانی با بررسی‌های منفی یا گمراه‌کننده باشید.

فهرستی از سایر راه‌حل‌های نرم‌افزاری که در حال حاضر و به طور منظم استفاده می‌کنید را جمع آوری کنید و در نظر بگیرید که چگونه CMMS شما با ابزارهای کنونی شما، مانند مدیریت موجودی(انبار) یا نرم‌افزار حسابداری، یکپارچه می‌شود. شما می‌خواهید به اشتراک‌گذاری داده‌ها همه‌جانبه و کارآمد باشید.

مرحله نهایی انتخاب یکی از آنها و شروع به عمل است! یک نگاه بدون ارتباط به CMMS اختصاصی برای تولید از طریق یک دموی رایگان بنمایید. زمان حال را بگذارید تا در آینده هزینه‌های توقف را به مسئولیت بگیرید.

بهترین نرم افزار CMMS برای صنایع تولیدی

برای دریافت مشاوره رایگان و دموی نرم افزار نگهداری و تعمیرات با ما تماس بگیرید.

تلفن : ۳۶۲۶۱۸۶۳ -۰۳۱ داخلی ۲۰ –   همراه : ۰۹۱۹۶۹۴۹۴۱۶

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید. Sayna_system@