به این مطلب رای بدهید

چگونه از نگهداری و تعمیرات اضطراری به پیشگیرانه برسیم؟

تجربه یک شکست در کار برای اکثر سازمان های دارای دارایی زیاد تقریبا اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل است که استقرار یک استراتژی نگهداری و تعمیرات برای همیشه در دسترس نگه داشتن تجهیزات حیاتی است.

تعریف نگهداری و تعمیرات اضطراری:

بیایید از اصول اولیه شروع کنیم، نگهداری و تعمیرات اضطراری چیست؟

نگهداری و تعمیرات اضطراری (که تعمیرات پس از خرابی نیز نامیده می شود) زمانی است که یک ماشین یا یک تاسیسات خراب شده و نیاز به تعویض جزئی یا کامل تجهیزات دارد. به عبارت دیگر، نگهداری و تعمیرات اضطراری را می توان تعمیر ناگهانی تجهیزات معیوب یا آسیب دیده در نظر گرفت.

از نظر کاری، نگهداری و تعمیر اضطراری برای برخی از مدیران ناوگان جذاب به نظر می رسد، زیرا تنها در صورت بروز مشکلات به آنها رسیدگی می کنند. با این حال دو مشکل جدی در ارتباط با این رویکرد خاص وجود دارد. اول از همه، خرابی ها جریان کار معمولی را مختل می کند، بر خدمات شما و افرادی که به خدمات شما نیاز دارند تأثیر می گذارد. علاوه بر این، نگهداری و تعمیر برنامه ریزی نشده شما را در حالت لحظه آخری قرار می دهد که در صورت نیاز به تامین کننده در یک ساعت، هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. همچنین بر جدول زمانی شما و سایر مواردی که در جدول کاری شما برنامه ریزی شده است تأثیر می گذارد زیرا این وظایف دیگر به تأخیر می افتند.

نگهداری و تعمیرات اضطراری به طور کامل قابل اجتناب نیست، اما می توان از بسیاری از آنها جلوگیری کرد.

نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه چیست؟

نگهداری و تعمیر پیشگیرانه تعمیراتی است که به طور منظم برای کاهش احتمال شکست انجام می شود. نگهداری و تعمیر زمانی انجام می شود که یک دارایی هنوز کار می کند تا به طور غیر منتظره خراب نشود. به عنوان مثال، برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت ناشی از تجمع گرد و غبار در سیستم فیلتر، می توان یک تجهیزات را پیش بینی کرد.

نگهداری و تعمیر پیشگیرانه خوب همه چیز در مورد برنامه ریزی و یافتن تنظیم دقیق زمان هایی است که باید با محصول / تجهیزات / دارایی خود داشته باشید. برای این، یک راه آسان برای داشتن برنامه نگهداری خود وجود دارد: فقط مدل PDCA (برنامه ریزی، انجام، بررسی و عمل) را دنبال کنید.

چگونه نگهداری از حالت اضطراری به پیشگیرانه تبدیل می شود؟

برای درک اینکه چگونه می توان از حالت اضطراری به پیشگیرانه حرکت کرد، باید مزایای کار به روش پیشگیرانه را درک کرد. تحقیقات در مورد نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه نشان می دهد

  • کاهش زمان توقف برنامه ریزی نشده،
  • خرابی کمتر تجهیزات و ماشین آلات ضروری،
  • افزایش قابلیت اطمینان دارایی های حیاتی.
  • مهمتر از همه، تعمیرات اصلاحی و اضطراری گران قیمت کمتری وجود خواهد داشت.

و در نتیجه، پیشگیرانه می تواند هزینه های شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به گفته Comparesoft، معایبی نیز برای نگهداری پیشگیرانه وجود دارد، مانند امکان نگهداری بیش از حد پیشگیرانه، هزینه های بالای راه اندازی و اجرا و نیاز به منابع بیشتر (قطعات یدکی، کارکنان و غیره) یا زمان.

کدام نگهداری و تعمیرات را باید انتخاب کنید؟

تجزیه و تحلیل سازمان شما ضروری است تا بین انواع مختلف نگهداری و تعمیر و بهینه سازی مدیریت خرابی ماشین های شما انتخاب عاقلانه ای داشته باشید:

  • تعمیر و نگهداری با توجه به اهداف شما: کاهش هزینه، در دسترس بودن دارایی، ممیزی، دوام دارایی، ایمنی محیط کار
  • ظرفیت فنی موجود: مداخله خودکار، مداخله از راه دور (یا نگهداری از راه دور) با کمک پشتیبانی فنی (تلفن، چت و غیره)، مداخله فیزیکی، نرم افزار مدیریت مداخله کمکی (CMMS).

هدف مورد نظر:

از نگهداری و تعمیرات اضطراری به پیشگیرانه

ماهیت تأسیسات شما نیز بر کیفیت مورد انتظار خدمات و تحمل خرابی ها تأثیر می گذارد. اگر انتظارات از خدمات مشتری خیلی زیاد نباشد، گاهی اوقات تحمل وقوع قطعی و اصلاح آن می تواند از نظر مالی مفیدتر باشد.

به تعبیر TWI، ضروری است که با توجه به نوع دارایی یا ساختمان خود، مسائل امنیتی/ خدمات آن و سطح آموزش تیم های خود، نیازها را برای انتخاب از بین این انواع مختلف نگهداری در نظر بگیرید. به عنوان مثال، نگهداری و تعمیرات پیش‌بینی‌شده، برای اجرا پیچیده‌تر است و استفاده روزانه از آن مستلزم پیش‌نیازهای خاصی است.

علاوه بر این، نگهداری و تعمیرات شما می تواند توسط  CMMS (سیستم تعمیر و نگهداری مدیریت کامپیوتری) تقویت شود. این اصطلاح تا حدودی منسوخ شده شامل ابزارهای دیجیتالی است که امکان نظارت بهتر بر اقدامات نگهداری و تعمیرات نگهداری را فراهم می کند که اکنون می تواند به روشی مشترک انجام شود.

استفاده از CMMS ردیابی  کار را فراهم می کند، قطعات و تجهیزات را فهرست می کند، در زمان گرانبها صرفه جویی می کند و اگر از پلتفرمی مانند ساینا CMMS استفاده می کنید، برای شروع نیازی به آموزش گسترده نیست. انواع مختلفی به اشکال مختلف وجود دارد. بنابراین از تکیه بر چنین سیستم هایی برای اعمال نگهداری و تعمیرات خود دریغ نکنید: این یک شرط مطمئن است که شما دستور العمل ایده آل برای کسب و کار خود را پیدا کنید.

واقعیت نشان می دهد که کنترل منظم و نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه نمی تواند تمام مشکلات بالقوه نگهداری را برطرف کند. هنوز یک خرابی غیرمنتظره گاه به گاه وجود خواهد داشت، اما همچنین نشان می دهد که پیشگیری می تواند به رفع مشکلات قبل از تبدیل شدن به خرابی های جدی کمک کند.

در حالی که ممکن است یک استراتژی نگهداری و تعمیرات اصلاحی همچنان مورد استفاده قرار گیرد، امروزه تعادل بین نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و اصلاحی به شدت برای شرکت ها توصیه می شود، که حتی امکان حرکت به سمت نگهداری و تعمیرات پیشبینانه را در آینده نزدیک فراهم می کند و زندگی شما را آسان تر می کند.

نت اضطراری به پیشگیرانه
نت اضطراری به پیشگیرانه

برای دریافت مشاوره رایگان و دموی نرم افزار نگهداری و تعمیرات با ما تماس بگیرید.

تلفن : ۳۶۲۶۱۸۶۳ -۰۳۱ داخلی ۲۰ –   همراه : ۰۹۱۹۶۹۴۹۴۱۶

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید. Sayna_system@