۳/۵ - (۱ امتیاز)

اصول زمان بندی نگهداری وتعمیرات

می‌توانید یک بخش برنامه‌ریزی عالی داشته باشید که سخت تلاش می‌کند تا رویه‌های برنامه‌ریزی و برنامه‌های کاری را ترسیم کند، اما این بدان معنا نیست که کار بیشتری انجام خواهد شد. به این دلیل است که برنامه ریزی تکمیل وظایف فردی را آسان تر می کند. اگر یک کار که قبلاً چهار ساعت طول می‌کشید، اکنون فقط دو ساعت طول می‌کشد، شما هنوز فقط یک کار را تکمیل کرده‌اید. اینجاست که زمان‌بندی وارد می‌شود. زمان‌بندی به افزایش بهره‌وری بر اساس شش اصل کمک می‌کند:

۱- برنامه‌های شغلی برای زمان‌بندی مورد نیاز است:

برنامه‌های شغلی باید شامل تعداد تکنسین‌های مورد نیاز، حداقل سطح مهارت، ساعات کار در هر سطح مهارت و اطلاعات مربوط به مدت زمان کار باشد. نگهداری و تعمیرات برای زمان بندی کار به این اطلاعات نیاز دارد و برنامه های شغلی آن را به روشی کارآمد ارائه می کنند. آیا کار نیاز به جوش دارد؟ چند جوشکار مورد نیاز است؟ مهندس به چند دستیار نیاز دارد؟ پرسیدن سوالاتی از این دست در طول ایجاد برنامه های شغلی به تعیین الزامات زمان بندی کمک می کند.

۲- برنامه ها و اولویت های شغلی مهم هستند:

زمان بندی هفتگی و اولویت هایی که به تعیین این زمان کمک می کنند برای بهبود بهره وری ضروری هستند. زمان بندی هفتگی، به نگهداری و تعمیرات کمک میکند تا بر کارهای هفته جاری تمرکز کنند و نگران کارهای عقب مانده نباشند. تیم عملیات نگهداری و تعمیرات از زمان بندی هفتگی برای هماهنگ کردن وظایف خود از قبل استفاده می کنند، بنابراین تعیین صحیح سطوح اولویت سفارشات کاری جدید بسیار مهم است تا ببینیم آیا آنها باید بخشی از زمان بندی روزانه یا هفتگی شوند.

اولویت‌بندی زمان بندی پیشرفته به اطمینان از تخصیص حجم کار کافی کمک می‌کند، که بهره‌وری را افزایش می‌دهد و تضمین می‌کند که ابتدا سفارشات کاری حیاتی تکمیل می‌شوند.

۳- بر اساس بالاترین مهارت های پیش بینی شده در دسترس برنامه ریزی کنید:

این اصل بیان می کند که زمان بندی کننده باید یک زمان بندی یک هفته ای برای هر خدمه بر اساس ساعات تکنسین موجود، بالاترین سطح مهارت های موجود، اولویت های شغلی و جزئیات برنامه های شغلی ایجاد کند. زمان بندی کنندگان باید با استفاده از اطلاعات مربوط به اولویت‌ها و جزئیات برنامه شغلی، کار یک هفته‌ را از کارهای عقب مانده انتخاب کنند. سپس آنها باید از پیش بینی حداکثر توانایی های خدمه تکنسین برای هفته آینده استفاده کنند. پس از گذشت چندین هفته، تکنسین ها باید تصور بهتری در مورد میزان کاری که در یک هفته بر عهده دارند داشته باشند و بهره وری بیشتری داشته باشند.

۴- برای هر ساعت کاری موجود زمان بندی کنید:

این دستورالعمل با جمع آوری اصول قبلی، میزان کار را برای زمان بندی مشخص می کند. کسی که زمان بندی میکند باید زمان های کاری را برای تکنسین‌ها تعیین کند تا یک کار را در هفته بعد برای ۱۰۰ درصد ساعات پیش‌بینی‌شده تکمیل کنند. بنابراین، اگر یک خدمه ۸۰۰ ساعت کار در دسترس داشته باشد، زمان بندی کننده، به آنها ۸۰۰ ساعت کار می‌دهد. زمان بندی برای ۱۰۰ درصد ساعات کاری پیش بینی شده از زمان بندی بیش از حد و کم کاری جلوگیری می کند.

۵- کار روزانه توسط سرپرست تیم عملیاتی تعریف می شود:

رهبر یا سرپرست تیم عملیاتی باید یک زمان روزانه را بر اساس برنامه یک هفته ای، پیشرفت شغلی فعلی و هر شغل جدید با اولویت بالا که ممکن است ایجاد شود، تهیه کند. سرپرست باید بر اساس سطح مهارت و الزامات سفارش کار، کار روزانه را به تکنسین ها واگذار کند. علاوه بر حجم کاری روزهای جاری، سرپرست باید به موارد اضطراری رسیدگی کند و در صورت نیاز، تکالیف را تغییر دهد. زمان بندی روزانه تقریباً همیشه به لطف پیشرفت کار انجام می شود. این امر زمان بندی های دقیق کار را از قبل دشوار می کند. عدم دقت تخمین های زمانی فردی و نگهداری و تعمیر واکنشی دو عامل مهم در این موضوع هستند.

۶- عملکرد را با رعایت زمان اندازه گیری کنید:

موفقیت برنامه ریزی با پایبندی به زمان یک هفته ای و اثربخشی آن سنجیده می شود. زمان تعمیر معیار نهایی کارایی نیروی کار و اثربخشی برنامه ریزی و زمان بندی است. برنامه ریزی کار قبل از واگذاری، تاخیرهای غیرضروری را کاهش می دهد، در حالی که کار زمان بندی شده، تاخیر بین کارها را کاهش می دهد.

شرکت مهندسی ساینا سیستم با در نظر گرفتن کلیه الزامات و استانداردهای جهانی راهکار جامع نگهداری و تعمیرات ساینا CMMS را ارائه نموده است. با استفاده از این راهکار جامع کلیه زمانبندی ها به صورت خودکار برنامه ریزی خواهند شد.

برای دریافت مشاوره رایگان و دموی نرم افزار نگهداری و تعمیرات با ما تماس بگیرید.

تلفن : ۳۶۲۶۱۸۶۳ -۰۳۱ داخلی ۲۰ –   همراه : ۰۹۱۹۶۹۴۹۴۱۶

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید. Sayna_system@

زمانبندی نگهداری و تعمیرات