۴.۲/۵ - (۸ امتیاز)

ماژول مدیریت اطلاعات ماشین آلات و تجهیزات

ماژول مدیریت اطلاعات ماشین آلات و تجهیزات یکی از مهمترین بخش های این نرم افزار می باشد که در آن تجهیزات در سطوح مختلف دسته بندی، ساختاردهی و کد گذاری می شوند. در این سیستم امکان مدیریت اطلاعات انواع تجهیزات در صنایع مختلف و طبق استانداردهای نگهداری و تعمیرات برای مالکین (مشتریان) مختلف و تعیین پراکندگی جغرافیایی وجود دارد.

حوزه تجهیزات

به عنوان اولین سطح دسته بندی که تجهیزات از لحاظ حوزه کاری دسته بندی می نماید.

کلاس تجهیزات

به ‌عنوان دومین سطح از دسته‌بندی تجهیزات ساختاری درختی در اختیار می‌گذارد تا تجهیزات را از نظر ماهیتی دسته‌بندی نمایید.

گروه تجهیزات (مدل تجهیزات)

در سومین سطح از دسته‌بندی تجهیزات امکان گروه‌بندی تجهیزات را ازنظر شباهت‌های فنی و ساختار BOM در اختیار می‌گذارد، مواردی همچون اطلاعات فنی، معادل‌سازی با کالاهای انبار، درختواره اجزا BOM، موجودی انبار، کد گذاری عیوب و فعالیت ها و … در این قسمت انجام می‌شود.

درختواره اجزای گروه تجهیزات (BOM)

در سیستم نگهداری و تعمیرات ساینا BOM با ساختاری ویژه و هوشمند پیاده شده تا استفاده‌کنندگان سیستم را در فرآیند تعریف و استفاده از آن تا حداکثر میزان ممکن یاری نماید و از بروز خطا و دوباره‌کاری جلوگیری شود. در این سیستم نیاز به تعریف تمامی ساختار BOM هر نوع ماشین وجود ندارد کافی است که BOM مجموعه‌های تشکیل‌دهنده را به‌صورت مجزا تعریف کرده و به ساختار BOM ماشین‌آلات و تجهیزات موردنظر اضافه کنید تا به‌صورت هوشمند شناسایی و با تمام جزئیات به آن اضافه شود. این امکان علاوه بر سهولت در تعریف، امکان استفاده از BOM قطعات زیرمجموعه را به‌صورت مستقل در فرآیند بازسازی قطعات یدکی و تشکیل شناسنامه برای هر مجموعه را فراهم خواهد کرد.

شایان‌ذکر است برای استفاده از سیستم تعریف BOM ضروری نیست و تنها برای تجهیزاتی که نیاز به اطلاعات دقیق دارند امکان تعریف آن تا جزئی‌ترین سطوح فراهم‌شده و کاربران می‌توانند از امکانات آن بهره‌مند گردند.

مدیریت ماشین آلات و تجهیزات
مدیریت ماشین آلات

تجهیزات

در آخرین سطح امکان تعریف کد ماشین‌آلات و تجهیزات با تفضیل اطلاعات هر تجهیز از قبیل شناسنامه، پشتیبانی، گارانتی، انواع رخدادها، کارکردها، سوابق استقرار، سیکل حیات، توقفات و ضمائم و مستندات را در اختیار قرار می‌دهد.

مدیریت اجزای تجهیزات

هر یک از ماشین‌آلات و تجهیزات می‌تواند شناسنامه ایی دقیق و مطابق با ساختار BOM خود را داشته باشد. در این سیستم امکان ثبت اجزای زیرمجموعه به دو صورت دستی و شناسایی اتوماتیک (بروز شدن اتوماتیک شناسنامه در حین عملیات تعمیری از قبیل مونتاژ و دمونتاژ) وجود دارد.

ساختار درختی تجهیزات (Asset Taxonomy)

امکان تعریف محل‌های استقرار در سایت ها و مراکز مختلف به‌صورت درختی و تعیین محل استقرار ماشین‌آلات و تجهیزات با حفظ تاریخچه جود دارد. در این سیستم با ترکیب درخت واره محل استقرار با درخت واره BOM تجهیزات ، ساختار درختی تجهیزات از مراکز مختلف تا جزئی ترین قطعات یک تجهیز به صورت درختی قابل مشاهده می باشد.

کلیه مطالب این صفحه را می توانید در یک ویدیو کوتاه از سیستم جامع تعمیرات و نگهداری مشاهده کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان و دموی نرم افزار نگهداری و تعمیرات با ما تماس بگیرید

تلفن : ۳۶۲۶۱۸۶۳ -۰۳۱ داخلی ۲۰ و ۲۲

همراه : ۹۴۱۶-۶۹۴-۰۹۱۹

در اینستاگرام ما را همراهی کنید Sayna_system@